Od pełnoskalowej inwazji Rosji na Ukrainę, w okresie luty 2022 – luty 2023, w polskojęzycznym internecie pojawiło się prawie 400 tys. antyukraińskich wypowiedzi, które miały 547 mln odsłon (raport Stowarzyszenie Nigdy Więcej ,,Jak policzyć nienawiść? Hejterzy o Ukraińcach”,
W samym tylko Twitterze w okresie od lutego2022r. do końca 2022r. zidentyfikowano 90 tys. wpisów zawierających nienawistne narracje wobec Ukraińców (https://geremek.pl/publikacja/przyjda_i_zabiora/, Raport ,,Przyjdą i zabiorą: antyukraińska mowa nienawiści na polskim Twitterze”)
Według raportu Demagog.pl oraz IMM w listopadzie 2022r. w mediach społecznościowych opublikowano ponad 73 tys. polskojęzycznych wpisów i komentarzy, które w negatywny sposób odnosiły się do Ukrainy oraz Ukraińców, a antyukraińską propagandę można znaleźć nawet w komentarzach do artykułów publikowanych w serwisach pogodowych.
Szacunkowy zasięg antyukraińskich przekazów wyniósł ponad 34 mln potencjalnych kontaktów. ,,Liczba kontaktów obrazuje skalę zasięgu … pokazuje, ile razy mogło dojść do zetknięcia się użytkownika mediów społecznościowych z danym przekazem”.
Szacunkowa wartość ekwiwalentu reklamowego analizowanych materiałów wyniosła 17,3 mln zł ,,To znaczy, że gdyby dowolny podmiot chciał dotrzeć do nas z antyukraińskim przekazem w formie reklamy, musiałby wyłożyć na to ponad 17 mln złotych” (https://demagog.org.pl/analizy_i_raporty/raport-demagoga-i-imm-antyukrainska-propaganda-w-mediach-spolecznosciowych-listopad/)